Kada nam se klijent obrati po pomoć za sebe ili svoje dete, važno je da razumemo i sagledamo problem zbog kog nam se obraća. Iz tog razloga, na prvom mestu naš rad podrazumeva definisanje problema.
U prvim susretima realizujemo psihološku procenu/dijagnostiku. Nakon toga, a u saradnji sa klijentom predlažemo osmišljavamo dalji tok psihološkog rada.
U CLR moguća je:
- psihodijagnostička procena odraslih,
- kompletna psihodijagnostiku razvojnog i adolescentnog doba,
- kompletna neuropsihološka procena dece ili pojedinačnih kognitivnih funkcija: pažnje, pamćenja, govora, grafomotornh sposobnosti i vizuokonstruktivnih sposobnosti
- procena psihomotorne zrelosti,
- opservacija dece kroz igru,
- procena intelektualnog nivoa funkcionisanja dece i omladine,
- sprovođenje rane detekcije razvojnih problema i planiranje reedukativnih metoda na terenu – vrtićima i školama.
- otkrivanje dece sa teškoćama u učenju (čitanju, pisanju, računanju)
- procena sposobnosti dece sa specifičnim poteškoćama u razvoju (senzorne poteškoće, smanjeni ili disharmonični intelektualni potencijali, različite vrste deprivacija tokom odrastanja)
- procena ličnosti,
- procena socijalne i emocionalne zrelosti dece i mladih
- procena zrelosti za polazak u prvi razred,
- profesionalna orijentaciju